Vlad Tepes – domnitor crestin si bun teolog :)


Desi film, deci probabil regie si scenariu, discutia dintre Tepes si ierarh este una …tare, si nu mi-e greu sa mi-l imaginez pe domnitor gandind chiar asa. Tepes nu manuie doar sabia ci si Biblia. Cum ca n-ar fi fost crestin in trai, este o acuza nu chiar usor de dovedit…

Duritatea lui Tepes a fost insa cea care a facut dintr-o tarisoara mica, aflata la mana smekerilor ( „baronii locali” au vechime pe meleagurile astea…) o tara capabila sa se opuna agresorului, desi tremurand de frica nelegiuirii. Ordinea mi se pare logica: iti curatesti „casa” de hoti, apoi  poti primi „cum se cuvine” talharii la drumul mare… Daca altfel nu s-a putut… Vorba lui Tepes: degeaba il rogi pe hot sa nu fure,pe ucigas sa nu ucida… Cu rugamintile nu faci nimic.

Petre Tutea despre Vlad Tepes 😀 : http://www.trilulilu.ro/alonewolf/78c7df5a033e2f

„(Vlad Tepes) are meritul de a fi pus pe tronul Moldovei pe cel mai mare voievod român, pe Stefan cel Mare. Cu armele! Are meritul că l-a si bătut. Si are mai ales meritul că a coborît morala absolută prin tepele puse în cur la nivel absolut. Dormeai cu punga de aur la cap si ti-era frică să n-o furi tu de la tine. Asta-i voivod absolut, Vlad Tepes. Păi fără ăsta istoria românilor e o pajiste cu miei!” ( „Cugetari memorabile„)

PS: Vadim este doar o gluma proasta, oricat ar poza el in Tepes modern. Tepes ar avea o teapa si pe masura minciunilor lui…

PPS: „democratilor” care vor tipa ca din gura de sarpe despre pericolul despotismului le amintesc textele biblice despre democratie:

Judecatorii 17:6 : In vremea aceea, nu era imparat in Israel. Fiecare facea ce-i placea.
Judecatorii 21:25 : Pe vremea aceea, nu era imparat in Israel, fiecare facea ce-i placea.

Despre Liviu
Crestin.

3 Responses to Vlad Tepes – domnitor crestin si bun teolog :)

  1. Crist_ina says:

    Pana nu demult, am crezut ca Germania, unde legea este respectata, curatenia este evidenta,constiinciozitatea in serviciu este ireprosabila…etc, denota oameni cu o inalta tinuta morala, oamenii „super” civilizati. Sa aflu ca totul se datoreaza legilor de fier, care odata incalcate te ustura mai mult decat teapa vestitului nostru domnitor. Daca raman in context biblic, pe langa judecatorii VT si „tepele” lor aprobate de Dumnezeu, avem si cealalta parte a monedei, deloc in contradictie, deloc demolinad-o pe prima,ba inca mai usturatoare, moneda „tepei ” evangheliei. Aceasta de temut „teapa” trebuie sa ne-o faurim singuri si este pentru noi insine, nu ca sa ne-o bagam in…(a la Tutea) ci in firea noastra, si asa fiind sa-i tragem daca mai putem pe ceilalti in ea. Unii, intelegand slova dar nu si spiritul VT, se razboiesc cu cei care au aceeasi meteahna privind slova si spiritul NT.VT imi vorbeste despre Legea Lui Dumnezeu de neschimbat si plata calcarii ei-moartea,NT imi vorbeste de sansa/harul acordat de a accepta moartea lui Hristos ca implinire a Legii si puterea invierii Lui care ma naste din nou, cu o fire asemanatoare cu a Lui, nu cu a pacatului. Ce nu s-a inteles este ca teapa este in primul rand pentru imparatul pus sa traga in teapa pe hoti si apoi pentru hoti.De la imparatul pus de Dumnezeu, dupa inima Sa,David, pana la „voievozii” moderni, pacatul a ros caracterul si a nascut barne mari in ochi ca sa nu se poata vedea cum sa scoti paiele din ochii poporului, stricat si el.
    „Teapa” inspaimanta, dar nu mantuieste. Si daca am fi sinceri, ne-ar trebui o intraga industrie de fabricat asemenea mijloace ale mentinerii ordinii.Ce poate face omul cel mai „bun” si mai bine intentionat este de moment, ce face Dumnezeu ramane vesnic.
    Si daca e sa aplicam dreptatea doar, lui David ii trebuia administrata o mare „teapa”, pe masura slujbei in care Insusi Dumnezeu l-a pus, si dupa privilegiile acordate lui pana atunci.
    Dupa mintea noastra stramba,pe cel care fura 99 de oi, il tragem in teapa, unuia care a furat doar o mielusa, il trecem cu vederea.Si tot dupa judecata noastra stramba, a curvi este de omorat cu pietre, a pofti in tine, e de nebagat in seama.
    Daca evreii se judecau dupa privilegiile cunoasterii lui Dumnezeu, dupa puterea desfasurata in mijlocul lor, dupa mila si indelunga Lui rabdare cu ei, nu se mai credeau cu „sange albastru”, singurii mostenitori ai fagaduintelor, caci hotiile lor fariseice, umbreau hotiile neamurilor facute la lumina zilei.
    Moise-de la palat cu sabia in mana, la oi si apoi in fruntea unui popor mare si mai indaratnic ca oile cu toiagul.Legea insa domnea, dar judecata a dat-o Singurului de drept Judecator, supunandu-se intai pe sine acesteia.Tu, om, poti sa-ti alegi singur imparatul? Esti mai destoinic ca cei de pe vremuri?
    Fa ce poti in dreptul tau, incepand chiar cu tine,scoate-ti barna din ochi ca sa vezi bine sa scoti paiul din ochiul celuilalt si nu sa-l tragi in teapa, ca va muri si pierde vesnicia. Cand Petru a fost luminat sa se vada asa cum este si nu cum se credea el a fi, i-a fost rusine cu sabia care omoara oameni, s-a smerit si a fost inzestrat cu sabia care omora pacatul din ei. Daca ar fi sa fim judecati cu judecata cu care-i judecam pe ceilalti, nici unul n-am scapa. Si daca Dumnezeu vrea sa acorde o sansa hotului, cine esti tu sa i-o iei? Si daca te crezi crestin,nu mai sta ci du-te de-i spune cum poate sa scape de „teapa” adevaratului judecator, care nu te va ierta nici pe tine.
    Legea lui Tepes era respectata de frica, dar minunea si puterea evangheliei este ca oamenii ajung sa n-o calce pentru ca o iubesc.O lege mai inalta si mai infricosata e Legea lui Dumnezeu, e legea iubirii nu a fricii.Fiul lui Dumnezeu a trait aceasta lege ca sa fie martorul lui Dumnezeu in fata lumii pe care o va judeca si in fata universului care-L va judeca.Cine se simte fara pacat, sa arunce primul cu piatra.Christos insa nu osandeste acum, ci spune sa nu mai pacatuiesti. Sa purtam deci razboiaiele Domnului,nu ale oamenilor, iar daca vom fi pusi de EL in vre o dregatorie, sa ne facem partea ca Daniel slavindu-L in viata noastra, cautand sa salvam viata imparatilor si mai marilor nostri.Nu ne-a pus Dumnezeu judecatori ci „salvatori”.Daca vom ajunge pentru asta sa fim rastigniti, sa ne bucuram si sa cantam in lanturi. Caci sfarsitul nu va veni cand ii vom fi tras pe toti in teapa ci cand aceasta evanghelie va fi propovaduita in toata lumea CA SA SLUJEASCA DE MARTURIE LA JUDECATA LUI DUMNEZEU.
    La asta sa ne ajute El pe toti, cei iubitori de dreptate.

  2. Liviu says:

    Doamna…
    In Germania oamenii sunt doar mai educati ( fie si prin amenzi usturatoare…). Omul decazut este la fel peste tot, dar prin disciplina si educatie el poate fi determinat/constrans sa se comporte social acceptabil. Teapa Evangheliei nu contravine tepii Legii, sunt una si aceeasi. Unde nu este pedeapsa pentru calcarea poruncii, porunca este doar o vorba goala. „Predica” dvs. ca si a ierarhului din film este miloasa, materna. Insa un carmuitor este chemat sa se ridice deasupra sentimentelor sale firesti pentru ca el raspunde de o tara nu doar de o familie( a se vedea versurile cu respingerea lui Stefan cel Mare de catre propria-i mama, rastingnindu-si firescul sentiment matern pe crucea intereselor natiei… http://agonia.ro/index.php/poetry/139503/index.html )
    Tepes n-o fi fost perfect( cine este?) dar faptul ca dupa judecata dumnezeiasca si el era vinovat, nu inseamna ca el sa nu mai judece si pedepseasca, cat timp raspunde de interesele tarii. „Ca toti sunt pacatosi” o spune Biblia. Dar nu despre pacatul universal vorbesc aici. Ca nu este nici unul far-de-pacat nu inseamna ca tradarea, furtul, siluirea si cate ale nemernicii ale „boierilor” nu trebuiau pedepsite pilduitor.
    Teapa nu mantuieste pe cel ce s-a „invrednicit” de ea, dar poate mantui pe cei care iau aminte si inteleg ca teapa lui Tepes e o mangaiere pe langa „teapa” lui Dumnezeu.
    David a fost gratiat de teapa, si Petru si cati altii. Dumnezeu a gratiat. Insa Anania si Safira ( in NT!) n-au fost gratiati de Petru. Nici cele 2 cete de cate 50 venite sa aresteze pe proorocul din vechime n-au scapat nemistuite de foc, etc
    Ca e pacat sa curvesti cu trupul ca si cu ochii/inima o zice Biblia. Nu-i tot una insa sa si treci la fapte „en-gros” cu a ramane la visarile tale pacatoase.Legea nu domnea nici cand Moise schimbase sabia cu toiagul. Legea a domnit cand pedeapsele s-au executat.Fara pedeapsa nu exista lege.
    Visarile idealiste care va anima toata „predica” de mai sus si mai ales finalul tin de natura femeiasca, mai miloasa.
    Va raspund cu cateva fraze din Steinhardt:

    ” Lordul Halifax, ministru de externe al Marii Britanii în 1938-l939. se întreba: Cine-s eu ca să judec.” (Să judece guvernul german şi partidul naţional-socialist.) Şi trăgea concluzia: creştinul neavând căderea să judece pe un altul, ţara lui nu putea face nimic pentru a veni in ajutorul micilor naţiuni europene sau al năpăstuiţilor.
    Ca individ,fără îndoială, onorabilul Wood, apoi lord Irvin, apoi lord Halifax, ca individ şi în calitate de creştin nu putea judeca pe nimeni. Dar ca ministru şi slujbaş public era dator să apere dreptatea, şi la nevoie cu forţa.
    A confundat scrupule personale cu îndatoriri ale bărbatului de Stat. Confuzie gravă: în caz de conflict între conştiinţa individuală şi datoria faţă de colectivitate, soluţia este demisia.„Omul public” trebuie să asigure aplicarea ordinei lumeşti şi respectarea relativei noastre dreptăţi umane. Nu se poate refugia în neparticipare. Cavalerii rătăcitori făceau acte de justiţie. Iar sfinţii, dacă înspre ei jinduia lordul Halifax, se retrăgeau cu totul din lume, nu încurcau treburile pământeşti, trăiau în deşert şi nu pe Whitehall.” (Jurnalul Fericirii)

  3. Crist_ina says:

    Regret ca nu m-am facut inteleasa nici macar in intentia mea, anume de a atrage atentia la mai de temut „teapa” a lui Dumnezeu, la spurcaciunea din interiorul paharului, nu a celei de afara. In plus, ca un om caruia i-a fost schimbata mintea de catre Dumnezeu, ca un crestin, n-am a ma lupta prin politica pentru statul pamantesc, caci chiar si o domnie continua/prin absurd,a lui Vlad Tepes, nu ar aduce fericirea adevarata si vesnica. Ce e mai putin de atat, nu ma mai satisface. Asta nu contravine si nu anuleaza domniile, dregatoriile in care unii ar trebui sa slujeasca/bine ar fi, nu contravine legilor si „tepelor”, ci doar sunt doua naturi de interese diferite. Unele slujesc pamantului, altele cerului, chiar daca se pot ajuta/completa in cel mai fericit si idealist caz. Ca legile „de jos” pot arata spre „teapa” vesnica, nu vad sa-si mai atinga scopul intr-o lume/natiune care nu-L cunoaste pe Dumnezeu, nu-L accepta ca existand macar,sau care-l neaga vehement. Crestinul nu are de luptat impotriva sangelui si a carnii, ci…( Efes 6,12).El respecta si propovaduieste legea pamanteasca implicit, prin respectarea celei duhovnicesti, mai mare decat prima,superioara ei din toate punctele de vedere.Iar mila/ingaduinta femeiasca, daca ar fi, nu se vrea imblanzitoare/indulcitoare de legi pamantesti ci de suflete impovarate de pacat, care fara pocainta vor avea parte de”teapa” vesnica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: