”Tripla venire a Domnului” – sf. Bernard


Ştim  cã  existã  o  triplã  venire  a  Domnului.  A  treia este între celelalte douã. Acestea douã sunt vizibile, cealaltã nu. La prima sa venire, el a fost vãzut pe pãmânt şi a vorbit cu oamenii, când, aşa cum el însuşi dã mãrturie, l-au vãzut şi l-au urât. La ultima sa venire,  orice fãpturã va vedea mântuirea lui Dumnezeu (Lc 3,6) şi vor privi la cel pe care l-au strãpuns (In 19,37). Venirea intermediarã este ascunsã: numai cei aleşi îl vãd în ei înşişi şi sufletul lor este mântuit. Astfel, el a venit mai întâi în trup şi în slãbiciune; apoi, între cele douã, în duh şi în putere; la sfârşit, va veni în glorie şi în maiestate.

Aceastã venire intermediarã este, de fapt, o cale prin care se trece de la prima la ultima: la prima, Cristos a fost rãscumpãrarea noastrã; la ultima, va apãrea ca viaţa noastrã; şi, între cele douã, este odihna şi mângâierea noastrã.

Dar ca sã nu creadã cineva cã ceea ce spunem despre aceastã  venire  intermediarã  este  o  invenţie  din  partea noastrã, ascultaţi ce spune el însuşi:  Dacã  cineva  mã iubeşte, va ţine cuvântul meu; Tatãl meu îl va iubi şi vom veni la el (In 14,23). În alt loc, am citit:  Cine se teme  de  Dumnezeu  va  face  binele  (Sir  15,1).  Însã, observ cã, aici, Isus exprimã ceva mai mult spunând despre  cel  care  îl  iubeşte:  Va  ţine  cuvântul  meu.  Unde trebuie ţinut? În inima sa, fãrã îndoialã, aşa cum spune profetul: Pãstrez în inimã cuvintele tale, ca sã nu pãcãtuiesc împotriva ta (Ps 118,11).

Iatã cum trebuie sã ţii cuvântul lui Dumnezeu, cãci fericiţi  cei  care  îl  ţin. Sã-l faci sã intre în ceea ce se poate numi adâncul sufletului tãu; sã pãtrundã în sentimentele şi în comportamentul tãu. Hrãneşte-te cu ceea ce este bun şi sufletul tãu va avea de ce sã se bucure! Nu uita sã-ţi mãnânci pâinea, ca nu cumva inima ta sã se usuce; saturã-ţi sufletul cu o hranã bunã şi gustoasã.

Dacã astfel vei ţine cuvântul lui Dumnezeu, fãrã îndoialã cã şi el te va ţine pe tine. Fiul va veni la tine împreunã cu Tatãl; va veni Profetul cel mare, care va reînnoi Ierusalimul; el este cel care va face noi toate lucrurile.Iatã ce va face venirea sa: atunci, aşa cum am purtat chipul celui pãmântesc, vom purta şi chipul celui ceresc (1Cor 15,49). Aşa cum vechiul Adam s-a rãspândit în omul întreg şi l-a ocupat în întregime, la fel trebuie sã-l ocupe acum Cristos, el care l-a creat pe om în totalitatea sa, care l-a rãscumpãrat în totalitatea sa şi care îl va glorifica în totalitatea sa.

Din Predicile sfântului Bernard, abate (Predica 5 despre Advent)

Despre Liviu
Crestin, absolvent al unei facultati de teologie (protestanta). Pasionat de Biblie, carte buna, muzica buna, film bun,alte bunatati... si teologie comparata si istoria Bisericii. De orientare teologica Wesley-ana, simpatizant al paleo-ortodoxiei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: