About

Crestin evanghelic, absolvent al unei facultati de teologie protestanta. Pasionat de Biblie, carte buna, muzica buna, film bun,alte bunatati… si teologie comparata si istoria Bisericii. De orientare teologica Wesley-ana, simpatizant al paleo-ortodoxiei.

PS: a se vedea si ”Eu cu cine votez?” si ”Placinta mea si placinta cronicarului londonez”

17 Responses to About

  1. sam says:

    neafiliat inseamna nepracticant sau independent?
    daca independent inseamna liber-profesionist sau universal?
    ar mai fi dar sunt curios cum va definiti mai exact
    Pro-scris e altceva decat proscris asa ca nu ma leg de jocul asta de cuvinte 🙂

  2. Liviu says:

    „Neafiliat” inseamna „care nu este afiliat unei organizaţii, instituţii” 🙂
    M-am definit cred suficient de clar: „Crestin, neafiliat denominational”
    Pro(-)scris este intr-adevar un joc de cuvinte… 🙂

    PS: este „fair play” sa ceri fara sa dai?

  3. Vasile Bel says:

    Multumim pentru Biblia traducerea Nitulescu. Imi place sa o citesc.
    M-asi bucura sa o avem si pe cea din 1874 de se poate.
    Ori cum apreciez foarte mult efortul ce-l faceti.
    Domnul sa va ajute pe mai departe.

  4. Cati says:

    Multumesc pentru link-ul blogului tau.
    Ma bucur ca desi nu te voi mai putea asculta live, ma voi delecta cu ceea ce vei scrie. Sunt convinsa ca asa cum ne mustrai si ne faceai sa ne cercetam in urma predicilor tale, la fel se va intampla si prin scrieri.

    • Liviu says:

      Multumesc mult Cati. Erai printre cele cele mai atente ascultatoare si vad ca nu te-ai lasat de ”narav” 🙂 Ma mai poti asculta insa…la ”Daruind vei dobandi” AUDIO. I-am ”imprumutat” vocea parintelui Nicolae 😛

  5. Vasile Bel says:

    Liviu se poate sa-mi dai o adresa de mail ca sa-ti trimit un cadou de doresti?
    Multumesc.

  6. Îți sunt recunoscător pentru ce ai scris pe blog. Eu însumi sunt un mare admirator al monahului de la Rohia, „Jurnalul fericirii” e cartea mea favorită.

    Deocamdată mă delectez cu muzica pe care ai postat-o și care mă încântă.

    Toate cele bune.

  7. siloxy says:

    de parca n-ai sti ca nu nu exista neafiliat… in cel mai fericit caz vei fi afiliat la grupul neafiliatilor:) cat „costa” o parola la articolele tale?

  8. Gramma says:

    Va salutam

    Va scriem in dorinta de a incepe o colaborare cu dvs. si cu blogul pe care il detineti, colaborare care presupune promovarea cartilor pe care le cititi sau pe care le apreciati. In schimbul acestei promovari, noi va garantam o reducere de 10% permanenta in cadrul librariei noastre http://gramma.ro

    Ce spuneti? Daca da, dati-ne un semn si stabilim in termeni clari colaborarea.

    Va multumim si va dorim zile binecuvantate.

    Cu respect,
    Echipa gramma.ro

    Gramma.ro – pentru suflet
    distribuitor de produse cu caracter crestin
    Adresa corespondenta: Arad, OP. 7, CP. 160
    Adresa depozit: Arad, str. Mioritei, bloc 185-186 parter
    E-mail: office@gramma.ro
    Tel: +40(257)259.007
    +40 749.105.923
    Librarie: gramma.ro
    Blog: blog.gramma.ro
    Yahoo: librariagramma
    MNS: librariagramma
    Skype: libraria.gramma
    Gramma.ro este parte integranta a firmei SC. Special Care 4U SRL

  9. Liviu says:

    Multumesc pentru propunere. Ma onoreaza.
    V-am raspuns pe email.

  10. Pingback: Când moare un blogger | Dem Covaci

  11. Paul says:

    Draga Liviu,

    Este nespus de imbucurator faptul ca esti crestin dar te rog din tot sufletul si din toata inima sa nu uiti un lucru. Adevarul, draga Liviu este unul singur. Asa cum a fost o singura Sf Biserica intemeiata odata cu pogorarea Sf. Duh, doar una singura a pastrat adevarul neschimbat in 2000 de ani: Sf. Biserica Ortodoxa.

    Vad ca esti om citit si te rog din suflet sa citesti si aceste carti:

    Clark Carlton – Adevarul Ortodoxiei fata de catolicism
    James Bernstein – Uimit de Hristos. Calatoria mea de la Iudaism la Ortodoxie
    pr Ioannis Romanides – Dogmatica patristica ortodoxa. O expunere concisa
    Sf Nectarie de Eghina – De ce Papa si supusii lui s-au despartit de Biserica lui Hristos

    Marea ‘confruntare’ de dogma este dintre Catolicism si Ortodoxie. Asa cum protestantii s-au desprins din catolicism, cel mai important pentru oameni este sa inteleaga diferenta dintre catolocism si ortodoxie.

    Chiar daca ortodocsii nu sunt/nu par a fi prea buni [in functie de ochiul care judeca, care de fapt nu ar trebui sa judece – „Nu judeca ca sa nu fii judecat”], te rog sa nu confuzi adevarul dogmatic, teologic cu poporul si clerul in seama caruia este acel adevar. Noi ortodocsii, la cat de rai am ajuns, nu suntem vrednici de mostenirea colosala care am primit-o. Asa cum poporul evreu avea Legea veche revelata lor prin Moise, de care nu erau vrednici pentru ca erau rai [nu toti evident, vorbesc la generalul cel mai general], asta nu insemna ca Legea data lor era rea. Nicidecum. De asta este foarte important sa nu cautam adevarul teologic dupa chipul unui popor sau al clerului bisericesc.

    Istoria este sfanta. Cand esti in dubiu, consult-o cu incredere. Dar te rog din suflet, mare grija ce citesti.

    Iarta-mi cele cateva eventuale greseli de punctuatie/gramaticale.

    Cu dragoste frateasca,
    Paul.

    Iarta-ma.

    • Liviu says:

      Draga Paul
      Iti multumesc pentru cele scrise.

      1. Adevarul este, dupa cum spui, unul singur. Din pacate nimeni nu are monopolul asupra lui desi toti se pretind ”adevaratA BisericA”. Adevarul este dincolo de granitele confesionale , granite adesea nascute din orgolii si ambitii( de care Ortodoxia nu este absolut deloc straina).”Adevarul neschimbat de 2000 de ani” pe care ortodoxia l-ar pastra nealterat este o pretentie mult prea mare pentru realitatea ortodoxiei( ma refer la cea dogmatica si nu doar la abaterile ”etice” ale ”purtatorilor” ortodoxiei). Din nefericire, ortodoxia puparii icoanelor si a moastelor nu este decat o ”evolutie” trista si straina de crestinismul primelor patru veacuri.
      Iconofilia de dupa 787 incoace este o pervertire grosolana a crestinismului apostolic, pervertire nascuta din revansa iconodulilor fata de iconoclasti.

      Evlavia creştină a ţărilor de limbă greacă era ancorată într-o tradiţie în care icoana ocupa un loc necesar în cult, in timp ce comunităţile creştine siriană şi armeană, fără a fi totuşi ostile icoanelor, nu aveau tendinţa firească de a face din ele obiecte de cult, percepându-le doar sub aspectul lor pur didactic, ca simple ilustrări ale textului biblic.

      Ar fi fost posibil ca ambele tradiţii să fi continuat să co­existe în pace în sânul aceleiaşi Biserici, dacă decretele împă­raţilor iconoclaşti n-ar fi pus problema într-un mod radical, forţând astfel teologii să elaboreze principiile iconoclasmului şi ale iconoduliei.

      John Meyendorff, Hristos in gandirea crestina rasariteana, cap IX: Vederea nevăzutului Criza iconoclastă

      Asadar, dupa cum (indirect) recunoaste Meyendorff, pozitia actuala ”de 2000 de ani” a Ortodoxiei iconodule nu este decat o radicalizare fortata si aberanta doar de pe la anii 700, o rupere a unui echilibru candva stabil si sanatos. Ceea ce astazi e socotit ”ortodoxie” ar fi fost suspectat de erezie cateva secole inainte…

      In ce priveste cultul mortilor,sfintilor si adorarea moastelor – toate sunt exact opuse crestinismului apostolic pentru care moartea este un ”somn” din care invierea va trezi din nou la viata pe cei drepti. Cultul mortilor nu este de 2000 de ani ci de mult mai multe mii de ani:chiar din gradina Edenului din gura Sarpelui; este paganismul nemuririi sufletului preluat pe filiera greaca de crestinismul devenit imperial si imperialist.

      Asadar, nu ortodoxia poporana este cea care trebuie ”scuzata”, ci ”ortodoxia” dogmatica este cea deficitara si eronata.

      2. Multumesc pentru complimentul de a fi un ”om citit”. Nu-s atat de citit pe cat as vrea sa fiu. As putea spune ca stau destul de bine la cunoastetea teologiei crestine comparate. Cam cu asta m-am ocupat ultimii 9 ani.
      Multumesc si pentru bibliografie. Voi incerca sa citesc ce-mi recomanzi. Romanides si Clark Carlton cred ca le am deja in pc.

      Nu am de ce te ierta.
      Sper sa iei ce am scris cu atentie si sa studiezi pentru tine insuti problemele aduse in discutie. Iti stau la dispozitie pentru clarificari ulterioare daca le vei dori.

      Cu respect si simpatie,

      Liviu

      LA MULTI ANI!

  12. Pingback: Când cerni și discerni între crezuri și credințe, cofruntând Scriptura | ARMONIA MAGAZINE - USA

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: