Sabatul Sub Foc Incrucisat – Samuele Bacchiochi


Despre Liviu
Crestin.

6 Responses to Sabatul Sub Foc Incrucisat – Samuele Bacchiochi

  1. Doru Buiuc says:

    Dragä Liviu,

    cum intelegi tu relatia dintre legämantul vechi si cel nou?

    • Liviu says:

      Draga Doru
      Stau destul de prost cu timpul pentru forumuri si bloguri… dar daca esti interesat serios de o discutie care sa merite, putem stabili un timp pe skype (skype e mult mai rapid decat tastatul). Da-mi adresa de skype pe privat si …vedem. Imi poti spune mai multe despre tine? Cine esti, ce „partid” crestin, ce preocupari (teologice) ai?

  2. Ciprian Burghelea says:

    Ma numesc Ciprian Burghelea
    De mai multi ani incerc sa inteleg de ce Biserica Adventista invata ca Legea se imparte in Morala, Ceremoniala, Sanitara etc. Se insista ca trebuie sa tinem Legea Morala evident cele 10 porunci cu insistenta asupra poruncii a patra.
    Eu inteleg ca Legea este UNA si INDIVIZIBILA. Ori tinem toata Legea, ori calcam una din porunci si calcam toata Legea.
    Am citit putin pe blogul dvs si cred ca ma puteti ajuta cu intrebarea: Pe ce baza am impartit Legea in mai multe parti si doar o parte din ea tinem. Nu trebuie oare s-o tinem TOATA? Daca tinem Sabatul nu trebuie sa tinem si taierea imprejur? De ce Ap Pavel are o obsesie ca cei care se intor la Lege taindu-se imprejur, cad din har? Am multe intrebari si mi-ar placea sa vorbesc si cu dvs despre subiectul asta, daca sunteti deacord.

    • Liviu says:

      @ Ciprian B
      Ciprian, eu nu sunt purtator de cuvant al Bisericii Adventiste. De fapt nu-i mai sunt membru de aproape 10 ani. Daca vrei sa intelegi ce cred adventistii despre … intreaba un adventist sau intra pe situl lor oficial unde le gasesti expuse „shibolet-urile” specifice. As putea sa-ti spun si eu din amintiri, dar imi lipsesc timpul si interesul pentru asemenea discutii. In legatura cu alte intrebari, daca sunt legate de conceptia crestina despre… voi incerca bucuros sa te lamuresc in limita timpului disponibil. Mai degraba cred ca-ti pot indica o bibliografie aferenta subiectelor care te intereseaza.

  3. Burghelea Ciprian says:

    Am incercat pe situl lor sa gasesc raspuns la intrebari legate de Lege si dupa cateva saptamani nu am mai avut voie sa pun intrebari. Am incercat cu cei din localitatea mea… si cu altii….
    Stiu ca nu prea ai timp, ca si mine, dar vezi pentru lucrurile importante ne facem timp.
    Tu ai publicat articolul asta cu „Sabatul sub foc incrucisat„.
    Eu vad ca exista o inconsecventa logica legata de Sabat. Ea este parte integrala din Lege. Prin Lege a fost reglementata.
    Pot sa demonstrez ca nu s-a tinut Sabatul pana la Moise desi a fost binecuvantata de Dumnezeu in Geneza 2. Sabatul devine porunca abea sub Lege.
    Eu nu cred ca Duminica este Sabatul. Sambata este Sabatul.
    Odihna nu o primim prin tinerea unei zile. Domnul Isus s spus „ Veniti la Mine voi toti cei truditi si impovarati si eu va voi da odihna„, adica Sabat. Odihna o da o PERSOANA nu o zi.

    Sa-ti spun de ce am deschis subiectul asta cu tine desi stiam ca nu mai esti membru adventist: ai libertatea de gandire si nu esti robul unui cult anume.
    Eu vreau sa-mi verific invatatura despre Lege. Poate gresesc cu ceva. In Fapte 21:21 vedem ca biserica primara era plina de ravna pentru Lege.

    • Liviu says:

      Daca i-ai abordat in stilul „baftistului” Paul Dan nu ma mira ca nu mai ai cu cine vorbi…
      Iti spun pozitia mea, cu care nu ma astept sa fii de acord si nici nu am de gand sa polemizez la subiect… Am facut publicitate cartii pentru ca este una valoroasa…
      Punctul forte al sabatarienilor ( dintre care in Romania adventistii sunt cei mai cunoscuti) este tocmai ca Sabatul a fost sfintit(= pus de o parte, facut distinct, special) si binecuvantat ( mai mult ca oricare alta zi) chiar de Dumnezeu Insusi si inca de la facerea lumii. Inconsecventa logica apartine tuturor acelora care accepta celelalte 9 porunci ale Decalogului dar incearca sa o „fenteze” pe a patra acuzandu-o de legalism & iudaizare sau „spiritualizand-o”. Adventistii gresesc exagerand importanta sabatului si facand din sabat ceea ce dupa Scriptura nu e : sigiliu/pecete etc In ce priveste exagerarile lor vis-a-vis de sabat vezi postarile mele de pe blog la tagul „sabat” si mai ales : Scylla si Caribda sabatului si Obsedati(i) de ziua a saptea/sabat/sambata
      Referitor la putinta ta presupusa de a demonstra „ca nu s-a tinut Sabatul pana la Moise”, cred ca te supraevaluezi. Nu se poate demonstra asa ceva, nici opusul. Se crede sau nu se crede( bineinteles fiecare partida invocand faptul ca pozitia ei este cea „biblica”…).
      Daca ai citit atent textul poruncii a patra, ai observat ( daca ai vrut asta, indiferent ca nu-ti convine ) ca este re-amintita „indatorirea” de a pazi Sabatul.

      Spui tu:

      Odihna nu o primim prin tinerea unei zile. Domnul Isus s spus „ Veniti la Mine voi toti cei truditi si impovarati si eu va voi da odihna„, adica Sabat. Odihna o da o PERSOANA nu o zi.

      Odihna o primesti prin ascultarea de Dumnezeu din si prin iubire si credinta. Domnul Insusi se declara Domnul Sabatului. Odihna intr-adevar o da Domnul Sabatului celor care-L asculta sfintind ziua pe care El a poruncit-o .
      Daca te uiti in istorie poti observa cine, cum si de ce a schimbat Sabatul cu duminica . Vezi aici : Sabat si duminica in antichitatea crestina , Sambata in Biserica veche – in Canoanele Sfintilor Apostoli , Cand resentimentele fac ”teologie” : Sabat vs Duminica
      Interesant este sa te uiti si ce recunosc teologi protestanti de mare calibru precum Luther si Wesley. Desi amandoi nu s-au putut rupe de traditia impamantenita a tinerii duminicii , observatiile lor sunt remarcabile indiferent daca zvonurile se confirma sau nu

      Nu strica sa arunci o privire atenta si la comentarii evanghelice care, printre randuri, fie si cu jumatate de gura, sau subinteles recunosc mai mult decat politica denominationala e dispusa sa admita : Despre sabat – un comentariu wesleyan .
      Daca iti place istoria bisericeasca ar trebui sa te puna pe ganduri faptul ca exista fosile ale sabatarianismului acolo unde ai banui cel mai putin : Biserica etiopiana sabatariana.
      In ce priveste invatatura despre Lege si raportul ei corect cu harul, cred ca ti-ar prinde foooarte bine sa citesti si abordari serioase (si nu siropoase): iti recomand John Wesley , Dietrich Bonhoeffer – Costul uceniciei, John Stott Crucea lui Cristos

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.